Unul din doi tineri ia masa în oraș săptămânal. Cum își alege Gen Z restaurantul?

Peste jumătate dintre tinerii din Gen Z (54%) iau masa în oraș cel puțin o dată pe săptămână. Iar momentul preferat al zilei pentru a ieși la restaurant este prânzul.

De asemenea, 63% consideră că locația este foarte importantă. Restaurantele din zone centrale, cu design aparte și atmosferă cozy, sunt preferate de tinerii între 18 și 40 de ani, arată cea mai recentă analiza City Grill. 

Millennials și Gen Z au redefinit așteptările, iar impactul pandemiei a consolidat tendința de a prioritiza atmosfera, flexibilitatea și elementele care transformă o ieșire la restaurant într-o experiență memorabilă. Astăzi, tinerii nu mai caută doar un loc unde să mănânce, ci un spațiu unde să trăiască și să împărtășească momente memorabile.

Ramona Popescu, Head of Marketing City Grill Group

Gen Z se inspiră de pe TikTok și Instagram

Factori decisivi în alegerea unui restaurant sunt proximitatea, ambientul, meniul scurt, dar bine gândit, și recomandările din social media, în special TikTok și Instagram. Locația joacă un rol important, restaurantele aflate în zone centrale sau percepute ca fiind „cool” având un avantaj competitiv. 

Potrivit analizei, frecvența ieșirilor la restaurant și preferințele consumatorilor diferă semnificativ între generații. 

Restaurantul Pescăruș din București, parte a grupului CityGrill
Tinerii între 18-24 de ani
  • ies frecvent în oraș, cel puțin o dată pe săptămână;
  • preferă cafenelele, brunch-urile și ieșirile cu prietenii;
  • experiența este mai degrabă socială decât gastronomică, spațiile de socializare și selecția internațională de preparate, fără a fi prea extinsă, sunt aspecte esențiale;
  • cheltuie între 150 și 300 lei per ieșire.
Tinerii între 25-30 de ani 
  • frecventează pub-uri și lounge-uri de 2-3 ori pe săptămână;
  • relația cu personalul este importantă, preferând ospătari prietenoși, dar cool și familiarizați cu meniul;
  • preferă restaurante situate în zone naturale, unde se pot plimba;
  • cheltuie per ieșire între 200 lei (doar băutură) și poate ajunge la 400 lei când ies la masă.
Tinerii între 31-40 de ani
  • ies zilnic la prânz și de 2-3 ori pe săptămână seara;
  • prioritizează calitatea mâncării și a serviciilor;
  • experiența unei cine de calitate este completată de localizarea restaurantului, atmosfera, muzica și povestea locului, aspecte care contribuie la loializarea clienților;
  • cheltuie pentru o ieșire între 300 și 500 lei.

Citește și: Generația TikTok: 8 din 10 adolescenți care au cont intră zilnic pe platformă

Datele au fost colectate în perioada august – octombrie 2024, de la 300 de participanți din Generația Z și Millennials, din București și împrejurimi. Toți au fost consumatori activi de horeca, oameni cărora le place să socializeze și să iasă măcar o dată pe săptămână în oraș, cu venituri medii spre mari.

Latest articles

Related articles